Blog 12/04/2024
Written by Aleksandra Panic
Slavljenje prekretnica poput godišnjica, rođendana ili dobrih ocena može nam pružiti neverovatan osećaj zadovoljstva. Taj osećaj može biti još intenzivniji kada neko sa strane primeti naša postignuća i uloži trud da nam oda priznanje. Isto tako je i na poslu. Slavljenje postignuća u poslovnom okruženju može podstaći samopouzdanje i povećati motivaciju zaposlenih, stoga je važno odvojiti vreme da se proslave važni uspesi i prekretnice. Istraživanja iz oblasti organizacione psihologije i angažovanosti zaposlenih sugerišu da priznanje i zahvalnost igraju značajnu ulogu u podsticanju motivacije zaposlenih i generalno, poboljšanju njihovog zadovoljstva poslom. Priznavanje nečijeg napornog rada može napraviti veliku razliku, poboljšavajući raspoloženje zaposlenih i čineći ih cenjenim. Pokazivanje zahvalnosti takođe može poboljšati i reputaciju organizacije, prvenstveno u smislu privlačenja vrhunskih talenata i održavanja dugoročne i kvalitetne saradnje sa svojim postojećim zaposlenima.
U ovom članku, podelićemo 7 razloga zašto je slavljenje uspeha zaposlenih bitno, kako za zaposlenog, tako i za samu organizaciju.
Uzmimo trenutak da razmislimo – kako naš tim slavi uspeh ili dostignuća? Da li to ima pozitivan uticaj na kompaniju i njene zapsolene?
Istraživanje koje je sprovela Američka psihološka asocijacija (APA) otkriva da je osećaj vrednovanja pojedinca na poslu direktno povezan sa njegovim sveukupnim zadovoljstvom i performansom. Stoga je obeležavanje uspeha zaposlenih ključno iz više razloga, a sada ćemo nabrojati neke od njih:
Priznavanje postignuća zaposlenih pokazuje da se njihov trud i doprinosi cene i poštuju u kompaniji. Ovo priznanje može poboljšati moral i motivisati zaposlene da nastave da daju svoj maksimum. Takođe doprinosi emocionalnom blagostanju zaposlenih. Osećaj cenjenosti pozitivno utiče na mentalno zdravlje i opšte zadovoljstvo poslom.
Slavljenje uspeha podstiče pozitivnu i angažovanu radnu atmosferu. Zaposleni su skloniji da se investiraju u svoj rad i osećaju pripadnost kada se njihovi napori priznaju i proslavljaju.
Kada se zaposleni osećaju priznato i cenjeno, skloniji su da budu lojalni organizaciji. Slavljenje poslovnih prekretnica može poboljšati zadovoljstvo zaposlenih i smanjiti stopu fluktuacije. Ali nisu samo postojeći zaposleni ti koji će videti organizaciju kao entitet vredan lojalnosti. Kompanija koja slavi uspehe svojih zaposlenih stiče i izvan same kompanije reputaciju poslodavca koji brine o svojoj radnoj snazi. Ovakva reputacija može privući vrhunske talente i poboljšati brend same organizacije.
Proslave pružaju prilike kolegama da se okupe i izgrade zajedništvo. Deljenje uspeha kolege može ojačati osećaj timskog rada i saradnje unutar organizacije.
Priznavanje uspeha zaposlenih ojačava željene obrasce ponašanja i dostignuća. Ova pozitivna stimulacija može motivisati zaposlene da postave sebi više ciljeve, te da teže većim dostignućima, što na kraju vodi povećanju sveukupne produktivnosti.
Priznavanje prekretnica, poput radnih godišnjica ili značajnih dostignuća, pruža osećaj napretka i ličnog rasta zaposlenih.
Slavljenje uspeha i prekretnica može postati deo kulture organizacije. To šalje poruku da kompanija ceni izvrsnost i rast, što, zauzvrat, podstiče zaposlene da se ponose svojim radom. Kao rezultat toga, to pomaže u stvaranju inovativne sredine. Kada zaposleni znaju da će njihova dostignuća biti priznata, mogu biti skloniji da predlože nove ideje i pristupe.
Postoji mnogo načina da se proslave postignuća zaposlenih. Ključ je razumeti članove tima i šta ih motiviše. Najznačajnije proslave su one koje se uklapaju u kulturu naše kompanije i preferencije naših zaposlenih. Ključ je učiniti priznanje ličnim, iskrenim i doslednim, tako da se zaposleni osećaju cenjenim i motivisanim, te da nastave da se ističu u svojim ulogama. Slavljenje uspeha zaposlenih i prekretnica ne leži samo u organizovanju zabava ili dodeljivanju nagrada; radi se o stvaranju pozitivne, podržavajuće i motivišuće radne atmosfere koja vodi ka poboljšanju zadovoljstva zaposlenih, angažovanosti i sveukupnog uspeha organizacije.