Blog 25/09/2024
Written by David Bogicevic
Na tržištu preplavljenom lažnim obećanjima i nebitnim influencerima, kako uopšte neki proizvod može da bude primećen? Ne brinite, nije nemoguće.
Ljudi vole dobru priču, ali ne bilo kakvu. Ako vaš sadržaj zvuči kao generički pamflet za toster, onda ni ne zaslužujete pažnju. Ispričajte nešto realno, relevantno, nešto što će izazvati emociju. Naravno, nemojte preterivati – ne pokušavajte da prodate mikser kao „oružje za slobodu“. (Iako… ko zna, možda upali.)
Da, znamo, SEO je dosadan, ali morate ga voleti kao dalekog rođaka koji dolazi samo za praznike, ali vam ipak uvek donese poklon. Bez njega, vaš sadržaj ostaje zakopan na 12. stranici pretrage. Dakle, ključne reči? Da. Ali smisleno i pametno, jer algoritam Google-a nije glup, ali vaša konkurencija često jeste.
Većina njih vam neće doneti ništa osim lajkova od botova. Umesto da bacate novac na one koji promovišu sve, pronađite ljude koji zapravo brinu o proizvodu. Šanse su da ako vaš proizvod ne interesuje pravog influensera, verovatno ni vaša publika neće biti zainteresovana. I to je okej. Bar znate gde stojite.
Pored toga što treba da ispoštujete algoritme, ne zaboravite – ljudi su pravi korisnici, a ne roboti (barem zasad). Pišite za ljude, ne za mašine. Neka vaši postovi reše problem, odgovore na pitanje ili ponude osmeh u moru korporativnih gluposti.
Da, morate pratiti rezultate. Da, moraćete da analizirate šta funkcioniše, a šta ne. Kao što gomila tvoteraša kaže: „Svet je ludnica.“ A vi treba da razumete koja strategija vas vodi ka ludilu, a koja ka profitu.
Zaključak: U eri gde je pažnja krajnje rascepkana, pravi izazov nije samo dopreti do ljudi, već ih zadržati dovoljno dugo da vide vašu vrednost. Ključ je u stvaranju sadržaja koji ne samo da privlači, već i zadržava pažnju – kao magnet za umove. U krajnjoj liniji, nije dovoljno biti primećen, potrebno je biti zapamćen. A to se postiže kroz iskrenost, relevantnost i malo hrabrosti.
Ili, što bi rekao Grunf: “Tko leti, vrijedi. Tko vrijedi – leti.”
Na kraju, ako vaša strategija ne uspe? Pa, bar ste pokušali – a to je više nego što može reći većina.