Blog 09/07/2024
Written by Teodora
U dinamičnom svetu savremenog poslovanja, razumevanje zadovoljstva zaposlenih je ključ za uspeh svake kompanije. Kako je tržište rada doživelo značajne promene poslednjih godina, ankete o zadovoljstvu zaposlenih pružaju dragocene uvide kompanijama.
U kompaniji CIIB Digital Service sprovodimo anketu zadovoljstva zaposlenih drugu godinu za redom kako bismo identifikovali snage i oblasti za razvoj u kompaniji.
Ove ankete su osnovni alat za merenje ukupne angažovanosti i dobrobiti zaposlenih. One pomažu poslodavcu da identifikuju snage i oblasti za razvoj unutar svoje organizacije. Razumevanjem šta pokreće zaposlene, kompanije mogu primeniti strategije za poboljšanje iskustva zaposlenih, povećaju produktivnost i smanje fluktuaciju radne snage.
Kod zaposlenih u Srbiji postoji trend važnosti ravnoteže između poslovnog i privatnog. Zaposleni sve više cene fleksibilno radno vreme, mogućnost rada na daljinu jer je pandemija pokazala da je sve ovo moguće primeniti u praksi.
I kod nas u anketama je potvrđen ovaj trend, odnosno zaposleni ističu da su zadovoljni što kompanija pruža fleksibilnost i visok nivo work-life balance-a koji je posebno važan zaposlenima koji imaju porodice. Takođe, mogućnost remote rada koji je kod nas prisutan od početka je ono što zaposleni visoko cene jer, kako kažu, ne gube vreme na gužve u saobraćaju i to vreme mogu kvalitetnije da iskoriste.
Još jedan ključni faktor koji utiče na zadovoljstvo zaposlenih jeste prilika za profesionalno usavršavanje. Kompanije koje ulažu u programe obuke, mentorstvo i jasne putanje za napredovanje u karijeri obično imaju veći nivo zadovoljstva.
I ovaj trend se pokazao i u našim anketama, odnosno zaposleni su prepoznali mogućnost profesionalnog usavršavanja i rasta u okviru kompanije. Kad god smo u prilici, potrudićemo se da unapredimo zaposlene koji su pokazali motivaciju i zalaganje.
Kao i u godinama pre, ovo su i dalje ključni faktori zadovoljstva zaposlenih. Zaposleni visoko vrednuju pozitivnu i podržavajući radnu atmosferu gde se neguje efikasna i otvorena komunikacija, timski rad i prepoznavanje postignuća.
U kompaniji se od početka poslovanja trudimo da negujemo kulturu otvrene komunikacije koja je vremenom unapređivana kroz dvonedeljne i mesečne sastanke, do mesečnih newslettera kako bi svi zaposleni bili obavešteni o bitnim informacijama u firmi i bili u toku sa svim postignućima koje kolege zajedno sa kompanijom postižu.