Blog 27/07/2023
Written by Teodora
Prema “World Health Organization”, bezbedno i zdravo okruženje može smanjiti tenziju i sukobe na poslu kao i fluktuaciju, a sa druge strane, povećati produktivnost i performance u obavljanju radnih zadataka. Rizici po mentalno zdravlje mogu biti različiti, od nemogućnosti za upotrebu znanja koje osoba poseduje, preveliki obim posla, nefleksibilnost i nesigurnost, diskriminacija itd.
Prema izveštaju “Indeed-a”, 30% zaposlenih sugeriše da su konstantno dostupni, a preko 50% da rade prekovremeno. Prema Galulup-ovom izveštaju iz 2018. godine, do sagorevanja na poslu može doći zbog manjka slobodnog vremena, preobimnog posla, ali i loše komunikacije sa nadređenim/kolegama i nejasnih radnih zadataka.
Baš iz navedenih razloga, CIIB razume zašto je važno voditi računa o zaposlenima, te se trudi da primeni korake koji će obezbediti što bolje uslove rada, te od samog početka nudi 25 dana godišnjeg odmora, ali i fleksibilno radno vreme za većinu pozicija koje podrazumeva da zaposleni mogu da počnu sa radom od 06 do 09 ujutru. Nažalost, ovaj benefit ne važi za pozicije u Customer Supportu, ali se kod tih pozicija trudimo da obezbedimo što bolje uslove rada koji podrazumevaju dnevne smene koje se završavaju do 18h.
Remote first politika
Šta to znači u praksi? Kako je veliki broj zaposlenih istakao da im znači rad od kuće zbog uštede vremena koje ne gube u putovanju od i do posla, ali i mogućnost da ne žive u Beogradu, a ipak rade poslove koje nudimo, odlučili smo da svim budućim zaposlenima nudimo ugovor koji podrazumeva rad od kuće. To i dalje znači da svako ko želi može da dođe u office, ali to nije obavezno. Razumemo koliko je slobodno vreme svima važno, i u to ime ćemo uvek tražiti načine da to omogućimo.
Takođe, kako bismo što bolje razumeli u kojim aspektima treba da budemo bolji, ove godine smo započeli praksu ispitivanja zadovoljstva zaposlenih kroz anketu organizacionog zdravlja. Verujemo da samo zadovoljni zaposleni mogu da donesu najbolje rezultate kompaniji, te smo uvek otvoreni da čujemo njihove stavove i da ih uvažimo u što većoj meri.
Uvek nam je cilj da naši zaposleni imaju optimalni obim posla kako bi sve radne zadatke mogli da obave u toku radnog vremena. Da li to znači da nikada nema prekovremenog rada? Ne baš. Dešava se da u nekim periodima godine imamo povećan obim posla, ali je taj deo naravno pokriven ili isplatom prekovremenih sati, ili sa druge strane, omogućavanjem da se iskoristi slobodan dan kada se skupe prekovremeni sati.
Ostaje nam da i u narednom periodu radimo na praćenju zadovoljstva zaposlenih i da nastavimo da obezbeđujemo što bolje uslove rada kako bi osigurali ravnotežu između poslovnog i privatnog života i smanjili uticaj faktora koji negativno utiču na mentalno zdravlje zaposlenih.
Izvori:
Mental health at work (who.int)
Five Ways To Improve Employee Mental Health In The Workplace (forbes.com)
Burnout: Symptoms, Risk Factors, Prevention, Treatment (verywellmind.com)